Multichannel communicatie
Het inzetten van Multichannel communicatie is van strategisch belang om debiteuren op de meest effectieve manier te benaderen. Het betekent dat je verschillende kanalen gebruikt om te communiceren met debiteuren, aangepast aan hun individuele behoeften en voorkeuren.
Het versturen van betaalverzoeken en herinneringen per e-mail is tegenwoordig de meest geaccepteerde methode van zakelijke communicatie. Het gebruik van e-mail als communicatiemiddel voor het versturen van betaalverzoeken, facturen en aanmaningen is een efficiënte en effectieve manier om betalingsprocessen te verbeteren.
Het gebruik van WhatsApp als communicatiemiddel is een zeer effectieve manier zijn om een gesprek over betalingsproblemen te starten en op te lossen. Het is voor debiteuren een prettige, niet dwingende methode om de communicatie over openstaande facturen op gang te brengen.
Brief met QR code
Met het verdwijnen van de acceptgiro per 1 juni 2023 wordt het belangrijk om op zoek te gaan naar alternatieve betaalmethoden. De brief met QR-code biedt een uitstekend alternatief, omdat deze een hoge attentiewaarde heeft en gemakkelijk te gebruiken is.
SMS -berichten
Sms-berichten hebben een hogere attentiewaarde dan e-mail, omdat sms-berichten snel en direct op de mobiele telefoon van de klant worden afgeleverd. In tegenstelling tot e-mails, die vaak over het hoofd worden gezien in overvolle inboxen, worden sms-berichten direct opgemerkt door de ontvanger.
Banktransactie
Wanneer alle andere methoden falen en je niet meer in contact kunt komen met een debiteur, dan kunnen bankberichten een laatste redmiddel zijn om nog iemand te bereiken.